REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Po opublikowaniu 21 lipca 2025 r. list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych rozpocznie się rekrutacyjne postępowanie uzupełniające.
Postępowanie uzupełniające do szkół prowadzonych przez Miasto Kraków odbywa się poprzez złożenie nowego wniosku w systemie Omikron w terminie od 22 lipca 2025 r. do 29 lipca 2025 r. w szkole pierwszego wyboru wskazanej w nowym wniosku, a kryterium zakwalifikowania kandydata pozostają punkty rekrutacyjne.
Składanie wniosków w rekrutacyjnym postępowaniu uzupełniającym
W przypadku wolnych miejsc w XX Liceum Ogólnokształcącym im. Leopolda Staffa w Krakowie kandydaci wskazujący w nowym wniosku XX LO jako szkołę pierwszego wyboru składają wygenerowany w systemie Omikron wniosek o przyjęcie elektronicznie ALBO osobiście.
- Składając wniosek elektronicznie należy wypełnić w systemie rekrutacyjnym Omikron wniosek o przyjęcie do szkoły i zatwierdzić go poprzez podpisanie elektroniczne wniosku za pomocą Profilu Zaufanego przez co najmniej jednego rodzica / prawnego opiekuna kandydata. Do wniosku należy dołączyć skan lub czytelne zdjęcie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz skan lub czytelne zdjęcie zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty (nie dotyczy kandydatów, którzy wcześniej wskazali naszą szkołę na pierwszym priorytecie i dostarczali już kopie powyższych dokumentów). Dokumenty te muszą być potwierdzone przez rodzica/prawnego opiekuna podpisem elektronicznym.
- Składając wniosek osobiście należy dostarczyć do sekretariatu XX LO w godzinach 10.00 - 13.00 wydrukowany z systemu Omikron wypełniony wniosek podpisany przez co najmniej jednego rodzica / prawnego opiekuna kandydata. Do wniosku należy dołączyć kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, którą kandydat ukończył (nie dotyczy kandydatów, którzy wcześniej wskazali naszą szkołę na pierwszym priorytecie i dostarczali już kopie powyższych dokumentów).
Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do XX LO w postępowaniu uzupełniającym zostaną opublikowane w dniu 5 sierpnia 2025 r. do godz. 12.00.
Potwierdzanie woli przyjęcia do szkoły
W terminie od 5 sierpnia 2025 r. do 7 sierpnia 2025 r. w godz. 10.00 – 14 .00 kandydaci zakwalifikowani w postępowaniu uzupełniającym do XX LO potwierdzają wolę podjęcia nauki w XX LO poprzez dostarczenie do sekretariatu szkoły następujących dokumentów kandydata:
- oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
- oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty
- jednej fotografii (wersja cyfrowa zdjęcia będzie niezbędna do wydania e-legitymacji szkolnej)
- karty zdrowia (można donieść w terminie późniejszym)
- wydrukowanego z systemu OMIKRON „Wniosku o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej”, podpisanego przez rodzica/prawnego opiekuna - (dotyczy tylko tych kandydatów, dla których XX LO nie jest szkołą pierwszego wyboru)
Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do XX LO w postępowaniu uzupełniającym opublikowane zostaną w dniu 8 sierpnia 2025 r. do godz. 12.00.